Monday, August 2, 2010

harga subsidi diselaraskan...>>bukan harga gula&petrol dinaikkan....

kenapa, ramai pihak...bila harga gula dinaikkan 10sen..harga minuman, makanan juga dinaikkan 10sen..pdhal guna berapa banyak sgtla gula dlm 1minuman/makanan tu kan..

pastu, harga petrol..bila naik 5sen..semua pihak berlumba2 naikkan harga tiap produk..ok, bila start dia turun balik..ader ke pihak2 ni, berlumba2 untuk turunkan harga makanan.takder kan?kaya sgt ke kami as consumer ni, nak tanggung semua..

banyak pihak tidak memahami orang lain,terutamaa islamic supplier...camana orang melayu nak tolong orang melayu sedangkan, orang melayu taknak tolong sesama dia..contoh: g kedai makan melayu.kalau boleh nk charge kat melayu setinggi yang boleh.(for me, mahal)..knpe berlaku erk?sy confius la sgt sgt....kdg2 untung berlipat-lipat-lipat kali ganda...blh ke cmtu??

saya sendiri..kalau g cari barang runcit..sy lebih prefer supermarket(kdai cina)..npe??harga dier..jauh lbh murah dr orang melayu..sucess jer dier..sy tgk lbh sucess dr org melyu yg charge hrga melambung2...orang lain nk untung tp bkn dgn cara g2..so, jgn ckpla.."hrap jer org melayu, tp tknk tlg bangsa sendiri"...dgn ekonomi skrg, tak termampu rsenyer nak tanggung harga yang mahal2...jrg sgt sy tgk..ader prniaga nak tlg org melayu..

cbe cnth time pose..mmberi makan kpd org puasa..subahanaAllah..besarnya ganjaran disisi Allah tp pernh ke kite dpt lbh2 makann time membeli...bkn mengharap tp nk tunjuk betapa besarnya jurang saudara seislam skrg....kalau beli kueh RM1, 3biji..kalau tme posa, da nk azan da pun..kedai nk tutup da pun...RM1 tetap 3biji..itula yg brlaku time buln ramadhan...

*mungkin, org ckp..sy pandai ckp jer..tp tkprnh berlaku..sy ckp disini sbb sy berharap..suatu hari nnti..jika sy berjaya...sy nk tlg org lain juga utk berjaya...terutama islam..saudara seislam..mgkn sy tak sempurna, tp semua mnusia tak smpurna..


>>peminat imam muda..generasi yang dicari...

1 pengkritik:

hafiq_broadband said...

dop reti la nak ckp macam mana....paham2 je la mai...

Post a Comment