Saturday, August 8, 2009

tolong selesaikan yer?


mamat nak beli kasut berharga RM97 tapi tiada duit. dia pinjam dari mak dia RM50 dan dr abang

dia RM50. sekarang dia da ader RM100..dia beli kasut tu dan baki RM3..mamat pulangkan RM1

kat mak dia dan RM1 pada abangnya. hutang mamat pada mak jadi RM49 dan abang RM49,

dalam tangan mamat ada RM1. masalahnya, RM49+RM49=RM98. campur RM1 dalam tangan mamat RM99.

mana g lagi RM1????

>>>aku da pening duk pikir coz i've never heard before<<<

3 pengkritik:

Khairul Anuar Mohamed said...

ngok ngek tol..
neh soalan jah 6 dulu dah pun.
tak ilang mane2 laa utang dia.
dia kan dah bayar hutang rm1 kat mak+abg dia.
jadi hutang dia jadi rm98.
kalo dia tak bagik rm1 sorang kat mak+abg dia utang dia jadik rm50+rm50=rm100

berbalik pada post anda. atas adalah cara nak kira balance beli kasut yang bawah adalah cara nak kira hutang dia ngan dua ekor toh.

cm danny toh senang. kalo rase ngok ngek ngat aok bayar jeh rm1.50 sorang. xyah nak rembat2 rm1 plak. kang aok pening plak. hahahaha!
rm48.50+rm48.50 kan jadi rm97.
maknanya dia ada hutang rm97 lagi.
kalo rm49+rm49 dia utang lagi rm98.


aok jgn wat2 tak paham. koi lempang kang. padahal amek akaun skolah pown ada soalan bongek neh.

4 bUKHARI 2oo9 said...

hukum math mmg cm2...(org ckp...huhuhu)

Mai Zurich said...

beb serius ak ditipu oleh teka teki nie...giler...pening lalat ak mnjwb..

n

ak memg tkpernh dgr soklan nie mse ak drjh 6(12thun), ak prnh dgr time ak umr 19thun...giler lama da sokla tue..msti da bsi..berkulat2 soklan tue..

Post a Comment