Pages

Sunday, July 26, 2009

Lagi cerita

eh aku taktaula samada korang da tau ke belum..tapi aku nak story for those yang taktau..but its just a general knowledge ok..

my dad cakap,sebenarnya virus H1N1 nie akan tinggal dalam badan kita(orang muda2) 1minggu jer..and after that, dia akan hilang sendiri...tapi,mesti korang pelik..nape sampai ader orang matikan??..aku pun pelik tapi aku da ader jawapan untuk soalan tue..

==> tapi sebelum tue,korang tau tak kenapa kerajaan saudi cuba nak halang jemaah haji yang berumur 60+ keatas and budak kecik pergi haji?mesti korang tak tau jugak...tapi aku ader jawapan dier..hehe

sebenarnya........virus H1N1 hanya akan bertindak kejam keatas orang yang mempunyai sistem imun yang rendah.contohNya budak kecik dan warga emas...sebab tue kerajaan saudi menghalang golongan terbabit untuk pergi mengerjakan haji..takut2 jumlah kematiaan akan meningkat...virus tu akan bergabung dengan penyakit2 yang biasaNya warga emas ada,contoh cam darah tinggi,kencing manis n so on...dan attack badan sampai meninggal..

so sekarang korang da paham kan....tapi die tetap virus yang membahaya...siapa2 yang ader simptom pergila hospital berdekatan untuk amik anti virus...take care of yourself to all my friendS...


created by
mai
12.02am
27 july 2009

2 pengkritik:

??? said...

tau da. hek

maivie said...

ko da tau sonyap!

beb ati ader kt umh ko ke?

Post a Comment