Friday, July 17, 2009

aktiviti pertama

16july, malam jumaat..kitorang diperintah,disuruh dan diajak oleh orang atasan untuk turun ke DSG (dewan sejuk gile a.k.a dewan serbaguna) pukul 8.30pm...KONONnya!...kitorang g 9.30pm baru start baca doa..tue belum ucapan rasmi...dala takder kerusi..sebab dewan da penuh..so,kitorang terpaksa duduk beralaskan lantai,berbontotkan selipar..dalama tak g aktiviti, jadi tak selesa..duduk pun tak senang..eh,kitorang g aktiviti "bicara kampus"..10star rate(bak en nazri)..
aktivit paling hot,gempak,cool selama aku duduk uni..bes sebab kat sini r kitorang boleh meluahkan pendapat..tapi aku takpun..duduk belakang main phone..hahaha..

malam tu banyakla usul dibawa oleh student uni jengka tue..yang paling hot ialah subsidi makan..biasaLa..aku tak dapat ni pun tak bising,cume ngutuk sikit2 jer..hehe..kadang2 aku sendiri tak paham camna dier bagi..ader dapat biasiswa pun dapat..padahal syarat2 dier,budak tajaan tak layak..pas2 lagi syaratNya,gaji mesti bawah rm2000..em,ader lagi ek orang gaji less than dua ribu tue...pas2 tak amik ptptn..adu!pening aku pikir..sampai batuk2 aku duk pikir..hahahha...eh for those yang tak tau..kalu dapat subsidi tue..kitorang dapat belanja rm4 sehari..sponser la kiranya..em,lagi usul pasal cafe..cuba anda-anda bayangkan..cafe siswi ader 4 jer..tue pn cam gerai kecik..tapi menampung siswi yang sangat ramai..ader 8blok kolej semuanya..cafe ader 4..huh!pening aku pikir..cube bayangkan 1blok ader 4level..satu level ader dalam 24bilik,1bilik 4orang...em...malas aku nak kira..banyak sangat..akaun pun tak rumit gini..

so,MC mlm tue tanyala.."kita nak habis pukul brpe nie?"..."11!!!"..budak bagi cadangan...tapi padahal time tue da pukul10.45..haha..damn giler..ader ke patut MC tue bagi cadangan kul 2am..giler ke ape.esok tue..dala aku ader class kul8am...sje nk soh aku ponteng class kan..last2Nya,kul12 stop mender tue..letih sangat menunggu...sebab malam tue usul tak bes langsung..tak boleh tanding yang sebelum2 nie...gempak giler..cam nak gaduh jer..hahah..tapi aku suka..

so,da habis tue..aku g balik tido...tak sempat langsung bukak buku...nasibbaik siang tue aku da done kan semua...so,pasni aku harap ader improvement ap2la kat jengka tue..ng MPP baru..walaupun semua aku tengok cam tak matured jer..kiki...jangan marah..tanggungjawab is tanggungjawab.ingt korang yang ader tanggungjawab nie..sesungguhNya,anda la yang paling dekat dengan neraka Allah swt...nauzubillah...

created by
mai
18july 09
1.31pm

0 pengkritik:

Post a Comment