Monday, June 22, 2009

BACE..BACE..BACE!

[dirumah wani ; dibiliknya]
"mai,ko try bace bku nie,bes....", jerit wani kt aku..."aah my,bes gile.ak bace da 3 kali,tiap kali aku bace tu,aku nangis2.hehe",sambung ain pulak..
"ah korang,aku ni bukan minah novel cam korang."perli aku.
"we tapi ko kene bace yang nie my,ko mesti suke.bes giler"kata noor.
"we bes ke nie,ko biar betul?ko tau sebelum ni,aku pernah bace novel tapi tak pernah abis.aku pening doe",panjang lebar aku menerangkan.
"my yang nie,dijamin bes.dalam banyak2 novel aku bace nila paling bes,"sambung wani lagi dengan yakin.
"em,okla.nanti aku tryla cari.pinjam ke,apa ke.."keluh aku dalam diri..



[tiba dirumah]
aku : ati! kawan2 awak ada tak novel ,Andai itu takdirnya...gLa tanya we.
ati : mane aderla akak.
aku :oak jangan tipu,tanya pun tak da cakap takda.
ati : hehehe,jp jp....ati tepon kawan ati..

ati : akak!! kawan ati kata takder sebab semua layan novel Alaf,prima tak besla akak..
aku : em,tkpela ati...makasih ek..


[MPS eastcoast mall kuantan]
"..ibuuuuu,nak buku ni"kata aku..
"buku apa tu miyak?, ujar ibu..
"novel la bu,bes ni..hehe kawan miyak cakapla.miyak nak try bace bu.alang2 cuti ni tak wat apa nak bace novel.boleh ye bu."pujuk aku..
"penting ke?kalau tak beli, boleh?",sambung ibu.
"alaaaa,nak yer bu,nak ye.."sambil belek2 novel.
"ambil la,berapa ringgit?,tanya ibu.
"RM19.90 jer...makasih ibu,"kata aku sambil tersenyum.



akhirnya,aku dapat beli dan aku da bace. inila novel 1st aku yang aku abis baca dan aku sangat menyukainya.aku baca penuh feel.aku da bace banyak kali dan tiap kali aku bace,tiap kali itula aku nangis..sangat bes..

so,aku nak promote buku nie kat korang.beli la,tak pun pinjam.this book written by SITI ROSMIZAH,she is a lawyer..so cool..Andai Itu Takdirnya............

4 pengkritik:

farareoheart said...

aku da lme xlyn novel..

ak pnah nanes2 smbil lap ngan tisu skali jew..

itupun sbb heroin mninggal...

hukhuk..

kalu da abes bce, tahniah la di ucapkn...

Mai Zurich said...

tq..huhu..

tp bes doe..

1st time ak lyn tue...

??? said...

ape ni babe..x cool betul

Mai Zurich said...

hahaha.lex r...
kdg2 kne gk jd pmpn sejati..kan..

Post a Comment